http://1.bp.blogspot.com/-zOIxyW4PfUA/TsvECaf2MtI/AAAAAAAAiV4/c_WmAa2-Tv8/s1600/Untitled-1.jpg

 

هذه المدونة تابعة لمنتدى مما قرأت واعجبني , لزياره المنتدى إضغط هنـــــــــــــا

الأربعاء، 26 يناير 2011

قالولى افرح يا وله دخلت الجيش


قالولى افرح يا وله دخلت الجيش

قلت اهه اخدم بلدى و اكل عيش
الناس واقفين متظاهرين وغضبانين
وانا وزمايلى متعاطفين ومغصوبين
الظابط بيقولى اضرب
...رفعت العصاية قلت اهوش
الكل جرى و الجو اتلبش
واتجمعوا فى ميدان التحرير
و الظابط يزعق اضربوا يا حمير
معامله مهينه و ذل و قهر
ووقفه ساعات تقطم الضهر
واسمع كلامى سم بدنى
ويقولى عن اهلى اعداء وطنى
طب انا بقى مش هضرب
مش خايف
انا فاهم كل حاجة و عارف
انا هثبت مكانى مالى هدومى و مركزى
انا واقف بحمى اخواتى
انا امن مركزى

لـ احمد يونس

Share انشر الموضوع على الفيس بوك

Subscribe اكتب ايميلك هنا وبعدها اضغط على كلمه

بعد اشتراكك توجه فورا الى بريدك هتلاقي رساله بعنوان :فعل اشتراكك في موقع مما قرات افتحها وفعل اشتراكك ودي اهم خطوه علشان يوصلك جديدنا ... من غيرها كانك ماشتركتش خالص

المشاركات الشائعة