http://1.bp.blogspot.com/-zOIxyW4PfUA/TsvECaf2MtI/AAAAAAAAiV4/c_WmAa2-Tv8/s1600/Untitled-1.jpg

 

هذه المدونة تابعة لمنتدى مما قرأت واعجبني , لزياره المنتدى إضغط هنـــــــــــــا

الاثنين، 17 يناير 2011

نفسِي فِي وَطنْ !!


نفسِي فِي وَطنْ ! مَليَانْ ألوانْ ,مليانْ فراشْ وقوس قُزَحْ يتقوسْ جوة روحِي

وتكونْ روحي السماء.!!

وأنــــا ؟؟

أنا ما أنا

أنا بَسْ سِحابْ مليانْ مَطرْ

يمطِرْ رزازْ لَحظاتْ أملْ مُتجَدِدَه

بيعكِس بياضْ قلباً نضيرْ مليانْ بِي خيراً وفيرْ

ومِدادْ حروفْ شاختْ مِنْ الكبتَ العَقيمْ

!تِعبتْ كتِير ونزلتْ مطرْ





!!أنا نفسي في حاجات كتير

مثلاً كتير بحلم أكونْ أنا ما أنا

أنا؟؟

أنا بس فراش

كُلْ همو بس انو يطيرْ يسقي الفرح طفلاً صغيرْ

ينهلْ رحيق من الورود

ويسافِر من مكانْ لي مكانْ

ويبعثْ الأمل جوه النفوسْ

كائِن رقيقْ ما بيأذي حدْ

بس بِعكِس جمالْ الكونْ أكيدْ





وكتيــر كتيـــر بحلمْ أكونْ

أنا ما أنا

أنا؟

بس وطنْ

أخضر كبيــــــــر

دافي وملان احساس أمانْ

وكمان أنا فيهو ما أنا

أنا قوس قُزحْ

يظهر قبل المغربيه

يمنح الناس ازدواجية الفرحْ





وكتيـــر كتيــر بحلمْ أكونْ اني

أنا ممزوجة بي المطر السحاب وقوس قزح

يمكن أكون مجنونه

بس المُحتملْ

اني أكون أعقل كتير من اي حد بفكر يكونهو وخلاص

من غير تمازج واندماجْ

لو ما أكونْ

أنا السحابْ

وقوس قزح

انا المطر وانا الفرح

وانا اللي الممكن والمُحال؟

وأنا الحياة ممزوجة بي كُل الوجودْ

أكونْ منو؟

وأصلاً ليه أكــون؟

لــ
ساميه جلابي
Share انشر الموضوع على الفيس بوك

Subscribe اكتب ايميلك هنا وبعدها اضغط على كلمه

بعد اشتراكك توجه فورا الى بريدك هتلاقي رساله بعنوان :فعل اشتراكك في موقع مما قرات افتحها وفعل اشتراكك ودي اهم خطوه علشان يوصلك جديدنا ... من غيرها كانك ماشتركتش خالص

المشاركات الشائعة